Klungland, Monica; Liene, Anne-Mette (2023). Skape nye rom, ny tid og nye bevegelser - Tverrestetisk undervisning i kunstfag i barnehagelærerutdanningen. Nordic Journal of Art and Research (A & R). ISSN: 2535-7328. 12 (2). s 1 - 22. doi:10.7577/ar.5131.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2023). Visuelle bilder i bevegelse - Å skape rom og tid i barnehagebarns lek og bevegelser med nøster. Techne Serien. ISSN: 1238-9501. 30 (2). s 34 - 46. doi:10.7577/TechneA.5177.
Liene, Anne-Mette (2019). Målgruppetenkning som konflikt og ressurs: Et spenningsfylt møte mellom visuell kunstner og to-åringer. Kunst og konflikt: Teater, visuell kunst og musikk i kontekst. ISBN: 9788215032344. Universitetsforlaget. Kapittel 9. s 189 - 206.
Roland, Marit; Liene, Anne-Mette (2024). Periskop seminar: Hvordan står det til med visuelle samtidskunstproduksjoner til barn & unge?.
Klungland, Monica; Liene, Anne-Mette (2024). Estetiske uttrykk skapt i lek med materialer, kropp og rom.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2024). Winding up -cross-aesthetic approaches to teaching art in early childhood teacher education.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2024). Performative aesthetic expressions created through playing with body, space and materials.
Klungland, Monica; Skregelid, Lisbet; Liene, Anne-Mette (2023). Kunst er viktig - Ikke nyttig.