Witsø, Hilde (2018). Does the Introduction of Learning Management Systems in Vocational Education and training Affect Learning? A Norwegian Experience. Journal of the International Society for Teacher Education. ISSN: 1029-5968. 22 (2). s 15 - 22.
Witsø, Hilde; Rafoss, Tore (2014). Fagenes krav og lovens bokstav. En kvantitativ undersøkelse av prøvenemndene på Agder. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN: 0029-2052. s 78 - 92.
Witsø, Hilde; Stousland, Hanne (2013). "Hva mener dere med kunnskap da?" overføring av kunnskap om likestilling i spenningsfeltet mellom ord og handling. Likestilling 2013. Kunnskap og innovasjon på Agder. ISBN: 978-82-92712-77-1. Portal forlag. Del 3. s 151 - 164.
Jensen, Andreas Reier; Ringereide, Hans Otto; Witsø, Hilde (2019). Den triadiske modellen: planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning. ISBN: 978-82-02-56633-3. Cappelen Damm Akademisk.
Stousland, Hanne; Witsø, Hilde (2013). Likestilling 2013. Kunnskap og innovasjon på Agder. ISBN: 978-82-92712-77-1. Portal forlag. s 189.
Witsø, Hilde (2019). Veien fra lærling til profesjonell yrkesutøver i et tjue års perspektiv.
Witsø, Hilde (2018). HOW DO EXPERIENCED PROFESSIONALS DEVELOP, ESTABLISH AND COMMUNICATE THEIR PROFESSIONAL KNOWLEDGE?.
Witsø, Hilde (2017). The importance of tacit knowledge in VET (Vocational Education and Training).
Witsø, Hilde (2016). Yrkesfaglærerens formidling av erfaringsbasert kunnskap.