Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild; Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Studentaktiv undervisning. ISBN: 9788283722710. Fagbokforlaget. s 94.
Repstad, Kari G. Håkonsen (2020). Yrkesretting av fellesfag. ISBN: 9788283721607. Pedlex Norsk Skoleinformasjon. s 100.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Praktisk fagdidaktikk for religionsfagene. ISBN: 978-82-02-44647-5. Cappelen Damm Akademisk. s 295.
Repstad, Kari G. Håkonsen (2013). Yrkesretting av fellesfagene i videregående skole. ISBN: 9788278418499. Pedlex Norsk Skoleinformasjon. s 103.
Repstad, Kari G. Håkonsen; Tallaksen, Inger Margrethe (2011). Variert undervisning - mer læring Lærerens metodebok 2. utgave. ISBN: 978-82-450-1151-7. Fagbokforlaget. s 165.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari (2006). Variert undervisning - mer læring. Lærerens metodebok. ISBN: 8245003719. Fagbokforlaget. s 154.
Leer-Salvesen, Paul; Repstad, Kari (2003). Jobbe med etikk. ISBN: 8252161499. Det Norske Samlaget. s 101.
Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild; Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Om studentaktive læringsformer.
Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild; Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Bokpresentasjon av "Studentaktiv undervisning".
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari G. Håkonsen (2016). Samarbeidslæring i videregående opplæring.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari G. Håkonsen (2015). Variert undervisning.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari G. Håkonsen (2015). Hva er religionsdidaktikk?.
Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Glimt fra religion- og etikkfagets historie.