Klungland, Monica; Liene, Anne-Mette (2023). Skape nye rom, ny tid og nye bevegelser - Tverrestetisk undervisning i kunstfag i barnehagelærerutdanningen. Nordic Journal of Art and Research (A & R). ISSN: 2535-7328. 12 (2). s 1 - 22. doi:10.7577/ar.5131.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2023). Visuelle bilder i bevegelse - Å skape rom og tid i barnehagebarns lek og bevegelser med nøster. Techne Serien. ISSN: 1238-9501. 30 (2). s 34 - 46. doi:10.7577/TechneA.5177.
Klungland, Monica (2020). Forskerposisjoner i tilblivelse - intra-aksjon mellom en forsker og elever med kamera i et sammenvevd kunstdidaktisk møte. Validity and Value of Teacher Education Research. ISBN: 978-82-450-3381-6. Fagbokforlaget. Kapittel 13. s 255 - 270.
Klungland, Monica; Liene, Anne-Mette (2024). Estetiske uttrykk skapt i lek med materialer, kropp og rom.
Klungland, Monica (2024). Kollokvium: Being Human Today.
Klungland, Monica (2024). Being Human Today.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2024). Winding up -cross-aesthetic approaches to teaching art in early childhood teacher education.
Liene, Anne-Mette; Klungland, Monica (2024). Performative aesthetic expressions created through playing with body, space and materials.
Skregelid, Lisbet; Klungland, Monica (2024). Hvorfor kunst i barnehage og skole?.
Klungland, Monica; Skregelid, Lisbet; Liene, Anne-Mette (2023). Kunst er viktig - Ikke nyttig.