Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2021). The Effects of a Structured Curriculum on Preschool effectiveness - A Field Experiment. The Journal of human resources. ISSN: 0022-166X. 59 (2). s 576 - 603. doi:10.3368/jhr.0220-10749R3.
Breive, Svanhild; Goos, Merrilyn; Monaghan, John David (2022). Interpreting a kindergarten episode through three perspectives on agency. For the Learning of Mathematics. ISSN: 0228-0671. 42 (1). s 25 - 30.
Breive, Svanhild (2022). Lekende matematikk og matematisert lek. Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen. ISBN: 9788245033595. Fagbokforlaget. 6. s 121 - 145.
Breive, Svanhild (2022). Matematisk problemløsning, lek og kroppslig tenkning. Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen. ISBN: 9788245033595. Fagbokforlaget. 7. s 149 - 168.
Breive, Svanhild; Eik, Liv Torunn; Sanne, Line; Skalstad, Ingunn (2022). Rom for lek? Om å skape et fleksibelt fysisk miljø inne og ute på skolen. Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen. ISBN: 9788245033595. Fagbokforlaget. Kapittel 9. s 195 - 233.
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; Megan M., McClelland; Ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2021). The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness A Field Experiment. The Journal of human resources. ISSN: 0022-166X. 59 (2). s 576 - 603. doi:10.3368/jhr.0220-10749R3.
Breive, Svanhild (2020). The Materialisation of Children’s Mathematical Thinking Through Organisation of Turn-Taking in Small Group Interactions in Kindergarten. Mathematics education in the early years : Results from the POEM4 conference, 2018. ISBN: 9783030347758. Springer Nature. Kapittel 17. s 281 - 299.
Breive, Svanhild (2019). Engaging children in mathematical discourse: a kindergarten teacher's multimodal participation. Nordisk matematikkdidaktikk. ISSN: 1104-2176. 24 (2). s 49 - 67.
Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (2018). Designing playful inquiry-based mathematical learning activities for kindergarten. Mathematics education in the early years. Results from the POEM3 conference 2016. ISBN: 978-3-319-78220-1. Springer Publishing Company. Chapter 10. s 181 - 205.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2024). Lekbasert læring - ressursbok for barnehage, skole og SFO. ISBN: 978-82-02-83376-3. Cappelen Damm Akademisk. s 223.
Breive, Svanhild; Eik, Liv Torunn; Sanne, Line (2022). Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen. ISBN: 9788245033595. Fagbokforlaget. s 235.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2020). Legebaseret læring: et forskningsbaseret førskoleoplæg. ISBN: 9788723541338. Akademisk Forlag, Danmark. s 232.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2019). Lekbaserat Lärande. ISBN: 9789178230594. Bonnierförlagen Lära. s 208.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2018). Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. ISBN: 978-82-492-1963-6. GAN Aschehoug. s 231.
Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari (2016). Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. ISBN: 9788249218523. GAN Aschehoug. s 227.
Breive, Svanhild (2021). Kroppens rolle i matematikklæring.