Wergeland, Tor Jarle; Føreland Pedersen, Tor Jørund; Sevik, Kristine (2024). Delingskultur og underveisvurdering i skapende prosesser. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget. 4. s 98 - 116.
Brodahl, Cornelia; Wergeland, Tor Jarle (2007). Digital Fortelling i et faglig og didaktisk perspektiv. Lager, R. (2007). Lek og læring: artikler skrevet av deltakere på kurs i universitetspedagogikk. Universitetet i Agder. faglig_bok_institusjon. s 17 - 43.
Wergeland, Tor Jarle (2024). Med kunstig intelligens som medskaper i et kunst og håndverksprosjekt.
Pedersen, Tor Jørund Føreland; Wergeland, Tor Jarle (2024). Med kunstig intelligens som medskaper.
Wergeland, Tor Jarle (2024). Delingskultur og formativ vurdering i skapende prosesser – i og utenfor verkstedet.