14. april 2023

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Beate Goldschmidt-Gjerløw: Sexual violence and children's rights

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).
Disputasen vil være på norsk/skandinavisk.

14 april
kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Fakultet for samfunnsvitenskap har gleden av å invitere til disputas den 14. april 2023 for ph.d. kandidat Beate Goldschmidt-Gjerløw. Hun har fulgt ph.d. programmet i samfunnsvitenskap med spesialisering i sosiologi og sosialt arbeid.

Tittel på avhandlingen er: Sexual violence and children's rights: A mixed methods study of teachers' and students' perceptions of teaching practice in social science education

Disputasen vil bli ledet av dekan Anne Halvorsen ved Fakultet for samfunnsvitenskap.

Prøveforelesningen er kl. 10:15.

Tittel på prøveforelesning: "Hvordan forholder barnerettigheter og menneskerettighetslæringens "om, gjennom og for" seg til hverandre?"

Disputas kl. 12:15 i B2 003.

Les et sammendrag av avhandlingen.

Les hele avhandlingen i AURA.

Bedømmelseskomite:

Veiledere:

Slik følger du disputasen digitalt:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt, må du melde deg via denne Zoom-lenken.

Du logger deg på tidligst 10 minutter før oppgitt tid - til prøveforelesningen kl. 10:05 og disputasen tidligst kl. 12:05. Etter dette kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen.

Mikrofon og kamera skal være avslått under hele arrangementet. Det velger du nede til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio  i innledningen i disputasen. Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Den som stiller spørsmål bør ha lest avhandlingen. E-post til kontaktpersonen er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen, og spørsmål ex auditorio fra online publikum kan sendes til Cecilie Rygh Mawdsley. Ved spørsmål ex auditorio fra salen vender spørsmålsstiller seg til disputasleder senest i pausen mellom opponentene.