10. nov 2023

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Sven Opalic: Advanced Warehouse Energy Storage System Control Using Deep Supervised- and Reinforcement Learning

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Sven Opalic disputerer med ph.d.-avhandlingen Advanced Warehouse Energy Storage System Control Using Deep Supervised- and Reinforcement Learning.

Sven Opalic har vært knyttet til ph.d.-programmet ved Teknologi og realfag, med spesialisering i Ingeniørvitenskap, fagområde Fornybar energi.

Prøveforelesning starter kl. 10.15

Disputas starter kl. 12.15

Tema for prøveforelesning:  Deep Reinforcement Learning: Core Concepts and (Industrial) Applications

Les avhandlingen i AURA.

Se et sammendrag av avhandlingen.

Disputasleder: Paul Ragnar Svennevig

Evalueringskomite:

• First Opponent: Professor Kerstin Bach, NTNU
  • Second Opponent: Associate Professor Jayakrishnan Pillai
  • Chair of the assessment committee: Førstemanuensis Nadia Noori, Universitet i Agder

Veiledere i doktorgradsarbeidet:

• Hovedveileder: Professor Mohan Lal Kolhe, Universitet i Agder
  • Medveileder: Professor Morten Goodwin, Universitet i Agder
  • Medveileder: Professor Henrik Kofoed Nielsen, Universitet i Agder
  • Medveileder: Professor Lei Jiao, Universitetet i Agder

Slik følger du digitalt:

Disputasen er åpen for alle. Meld deg på via denne Zoom-lenken for å følge digitalt.

Du logger deg på tidligst 10 minutter før oppgitt tid. Etter dette kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen.

Opponent ex auditorio:

Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Spørsmål ex auditorio fra publikum kan sendes til Emma Horneman.