20. april 2024

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Fri entré

Hva holder de på med på Universitetet? Forsker de på noe interessant og nyttig?

Lørdagsuniversitetet er et tilbud med populærvitenskapelige foredrag av forskere ved Universitetet i Agder. Her blir aktuelle tema presentert og diskutert i en uformell setting. Her risikerer vi alle å lære noe nytt.

Tid: Kl. 13:00 - 14:00

Sted: Risørhuset, litteraturrommet

Tema: Kunst i krisetid

Kunst kan uttrykke det som ikke kan sies og gjøres på andre måter. Den kan stille spørsmål til hvordan verden er, og den kan fremme optimisme og håp. Finnes det riktige eller gale måter for kunsten å belyse samtiden på? Hvor langt kan og bør kunsten gå med å engasjere seg i samfunnsutfordringer?

Foredragsholder: Lisbet Skregelid, professor, Institutt for visuelle og sceniske fag, UiA

Lørdagsuniversitetet er et samarbeid mellom Universitetet i Agder og Risør kommune.

UiA har lørdagsuniversitet i Arendal, Flekkefjord, Grimstad, Kristiansand, Mandal og Risør.

Program for de ulike byene finner du her.