Halvorsen, Linda Cecilie (2023). Physically active lessons as a teaching method for inclusion in music education: An autoethnographic study on how teaching methods are contributions or barriers to inclusion. Education as an impulse for social inclusion. ISBN: 978-83-65727-79-4. The Ignacy Jan Paderewski Academy of Music in Poznań. Kapittel. s 163 - 198.
Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Lekcje aktywne fizycznie jako inkluzywna metoda nauczania w edukacji muzycznej: autoetnograficzne studium przypadku. Edukacja jako impuls do społecznej inkluzji. ISBN: 978-83-65727-68-8. Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. s 159 - 194.
Balsnes, Anne Haugland; Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Historier om den klassiske musikken. Musikkhistorie for barn og unge. ISBN: 978-82-91379-59-3. Musikkforlagene. s 224.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Prestasjonsforberedelse - Trygg på scenen.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Om utvikling av noteopplæring i lys av fysisk aktiv læring til bruk for kulturskoleelever.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Inkludering i kulturskolen.
Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Historier om den klassiske musikken. Et konsertforedrag med elever fra Stjørdal kulturskole.
Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Fysisk aktiv læring i musikkliteracy. Notelæring som en kroppslig aktivitet.
Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Musikkhistorie og lytting som en del av musikkfaget.
Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Crisis in music education or long-awaited opportunity of exploring future ways of teaching?.
Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Fysisk aktiv læring i musikkliteracy som undervisningsmetode for kulturskoleelever.