Halvorsen, Linda Cecilie (2023). Physically active lessons as a teaching method for inclusion in music education: An autoethnographic study on how teaching methods are contributions or barriers to inclusion. Education as an impulse for social inclusion. ISBN: 978-83-65727-79-4. The Ignacy Jan Paderewski Academy of Music in Poznań. Kapittel. s 163 - 198.
Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Lekcje aktywne fizycznie jako inkluzywna metoda nauczania w edukacji muzycznej: autoetnograficzne studium przypadku. Edukacja jako impuls do społecznej inkluzji. ISBN: 978-83-65727-68-8. Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. s 159 - 194.
Balsnes, Anne Haugland; Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Orkesterboka. ISBN: 978-82-02-84002-0. Cappelen Damm AS. s 150.
Balsnes, Anne Haugland; Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Historier om den klassiske musikken. Musikkhistorie for barn og unge. ISBN: 978-82-91379-59-3. Musikkforlagene. s 224.
Hauen, Mali; Rønning, Rut Jorunn; Snustad, Rolf Martin; Halvorsen, Linda Cecilie; Nørstebø, Kirsti; Fostad, Ingrid; Lone, Solveig Rivenes (2024). Ny rammeplan for kulturskolen - Ph.D.-studenter diskuterer.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). På hvilke måter ser undervisningsmetoden fysisk aktiv læring ut til å kunne bidra til inkluderende opplæring i kulturskolen? En kvalitativ studie av kulturskolelæreres erfaringer med fysisk aktiv læring som undervisningsmetode.
Tollefsen, Maria Medby; Leikvoll, Katarzyna Julia; Halvorsen, Linda Cecilie; Blix, Hilde Synnøve Johansen (2024). På vei mot samarbeid mellom forskere og praksisfeltet – med musikkliteracy i fokus.
Leikvoll, Katarzyna Julia; Tollefsen, Maria Medby; Blix, Hilde Synnøve Johansen; Halvorsen, Linda Cecilie (2024). På vei mot samarbeid mellom forskere og praksisfeltet – med musikkliteracy som eksempel.
Leikvoll, Katarzyna Julia; Tollefsen, Maria Medby; Halvorsen, Linda Cecilie; Briseid, Ragnhild; Gudmundsdottir, Helga Rut (2024). Spilleglede og musikkforståelse - med notelesing i fokus.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Fysisk aktiv læring i noter og musikkteori (bruk av kroppen i noteopplæring).
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Prestasjonsforberedelse - Trygg på scenen.
Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Om utvikling av noteopplæring i lys av fysisk aktiv læring til bruk for kulturskoleelever.