Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2024). "Ekte mormor og hjemmelagete vafler" - om leken i fortellingene om mormor og de åtte ungene. Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. ISBN: 9788202784348. Cappelen Damm Akademisk.
Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2024). "Ekte mormor og hjemmelagete vafler" - om leken i fortellingene om mormor og de åtte ungene. Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. ISBN: 9788202784348. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 7. s 124 - 139.
Anundsen, Lene; Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2024). På vei mot et flerspråklig skolebibliotek. Barnboken. ISSN: 0347-772X. 47s 1 - 19. doi:10.14811/clr.v47.901.
Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebibliotekets betydning i fagfornyelsen. Rom for lesing og utforsking:Skolebibliotekets muligheter. ISBN: 9788293298236. ABM-media AS.
Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Slettan, Svein; Moseid, Elin Arnesen (2022). Litteraturen, læreplanen og undervisningen: Om estetisk lesing i skolen. Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. ISBN: 9788202718848. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 1. s 13 - 30.
Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2022). Læreres erfaringer med litteratur i begynneropplæringen og tekstutforskingens plass. Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. ISBN: 9788202718848. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 7. s 133 - 153.
Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2018). Når Bolla Pinnsvin møter skolen - om fantastikk og litterære utdrag i abc-bøkene Salto og Kaleido. Fantastisk litteratur for barn og unge. ISBN: 978-82-450-2296-4. Fagbokforlaget. Kapittel 14. s 217 - 230.