Hodne, Hans; Tallaksen, Inger Margrethe (2014). Hvilken betydning har læremidler i RLE-faget?. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN: 0029-2052. (5). s 352 - 363.
Sødal, Helje Kringlebotn; Hodne, Hans; Repstad, Pål Steinar; Tallaksen, Inger Margrethe (2018). Religioner og livssyn i skolehverdagen. ISBN: 978-82-02-56278-6. Cappelen Damm Akademisk. s 359.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Praktisk fagdidaktikk for religionsfagene. ISBN: 978-82-02-44647-5. Cappelen Damm Akademisk. s 295.
Repstad, Kari G. Håkonsen; Tallaksen, Inger Margrethe (2011). Variert undervisning - mer læring Lærerens metodebok 2. utgave. ISBN: 978-82-450-1151-7. Fagbokforlaget. s 165.
Tallaksen, Inger Margrethe; Repstad, Kari (2006). Variert undervisning - mer læring. Lærerens metodebok. ISBN: 8245003719. Fagbokforlaget. s 154.
Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Dybdelæring og storyline i fagfornyelsen.
Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Dybdelæring i fagfornyelsen.
Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Variert undervisning - mer læring.