Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Midtsund Nordbø, Kari (2024). Spillbasert læring: Utforskning av samiske perspektiver i Minecraft. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget.
Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard; Bergan, Ingvild; Kovac, Velibor Bobo (2022). Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers. Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN: 1891-943X. 17 (1). s 61 - 74. doi:10.18261/njdl.17.1.5.
Bergan, Ingvild; Andreasen, Johan Kristian (2023). VR i partnerskap.
Bergan, Ingvild (2023). Kompetanseutvikling hos praksisveiledere med 360°-video og Virtual Reality.
Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik (2022). Å utvikle veilederes profesjonelle kompetanse med 360 video og virtual reality (VR).
Bergan, Ingvild (2022). Veilederes erfaringer med bruk av 360°-video og VR-briller som verktøy for observasjon..
Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild (2022). Metoder og strategier i veiledningsarbeidet.
Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian; Mathisen, Petter (2022). Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR).
Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Mathisen, Petter (2022). Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams.