Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Ingvild Bergan

Universitetslektor

 
Kontor:
124 ( Universitetsveien 32, Kristiansand )
Kontortid:
0800 - 1530

Prosjektledelse | Handelshøyskolen BI 

Tverrfaglig veiledningsstudier | Universitetet i Tromsø

Master i religion, etikk og samfunn | Universitetet i Agder 

Allmennlærerutdanning | Universitetet i Agder / Universitetet i Oslo 

Undervisning

Veilederutdanning grunnemne. Veiledningsteori og metode (PED992)

Veiledningspedagogikk 1 for praksislærere i grunnskolelærerutdanningen 1-7/5-10 (PED982)

Veiledningspedagogikk 2 for veiledere, praksislærere og mentorer i skole og barnehage (PED971) 

 

Prosjekter

Prosjektleder (2023-2024) "Samstemt læringsdesign av EVU-emner".  

Prosjektmedarbeider (2022-2023) "Veiledet praksis med VR-teknologi i den filosofiske samtalen".

Prosjektmedarbeider (2021- 2022) "Utvikling av veilederkompetanse med bruk av 360°-video og Virtual Reality (VR)".

Prosjektleder (2021-2023)  STALU - Studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA

Prosjektleder (2018-2020) ProDiG - Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDk) for studenter og lærerutdannere i GLU

 

Vitenskapelige publikasjoner

  • Bergan, Ingvild; Andreasen, Johan Kristian (2024). Enhancing school-based mentors’ professional practice Exploring 360° video and virtual reality as tools for self-observation. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN: 2535-3047. doi:10.15845/ntvp.v9i2.4232.
  • Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Midtsund Nordbø, Kari (2024). Spillbasert læring: Utforskning av samiske perspektiver i Minecraft. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget.
  • Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard; Bergan, Ingvild; Kovac, Velibor Bobo (2022). Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers. Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN: 1891-943X. 17 (1). s 61 - 74. doi:10.18261/njdl.17.1.5.
  • Bergan, Ingvild; Andreasen, Johan Kristian (2023). VR i partnerskap.
  • Bergan, Ingvild (2023). Kompetanseutvikling hos praksisveiledere med 360°-video og Virtual Reality.
  • Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik (2022). Å utvikle veilederes profesjonelle kompetanse med 360 video og virtual reality (VR).
  • Bergan, Ingvild (2022). Veilederes erfaringer med bruk av 360°-video og VR-briller som verktøy for observasjon..
  • Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild (2022). Metoder og strategier i veiledningsarbeidet.
  • Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian; Mathisen, Petter (2022). Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR)​.

Sist endret: 28.06.2023 15:06