Grødeland, Norunn Eftestøl; Salater, Martine Stavrum (2024). Ungdomsskoleelevers opplevelse av arbeidslivsfaget i videregående skole, og tanker omrking valg for videre skolegang.
Grødeland, Norunn Eftestøl (2024). Ungdomsskoleelevers opplevelse av arbeidslivsfaget i videregående skole, og tanker omrking valg for videre skolegang.
Grødeland, Norunn Eftestøl (2024). Om å gripe og å begripe: En studie av hvordan sensorikk tematiseres i yrkesfaglæreres undervisningspraksis i restaurant- og matfag.
Grødeland, Norunn Eftestøl (2024). Betydningen av språk i yrkesopplæringen.
Grødeland, Norunn Eftestøl (2024). Instruktøropplæring: Instruktørrollen og kommunikasjon.
Grødeland, Norunn Eftestøl (2023). Instruktøropplæring: Ungdom og ungdomsperspektivet.
Grødeland, Norunn Eftestøl; Salater, Martine Stavrum (2021). Makerspace: Teknologi, kreativitet og tverrfaglighet. Elevers opplevelse av makerspace som læring- og samarbeidsarena..
Grødeland, Norunn Eftestøl (2021). Elevers erfaringer med arbeid i et teknologirikt og tverrfaglig klasserom, og hvilken betydning dette har for lærerens rolle.