Best Paper Award til doktorgradsstudent ved mekatronikk

PhD-student Siri Marte Schlanbusch vant Best Paper Presentation Award ved konferansen “IEEE 9th International Conference on Control, Mechatronics and Automation”.

Siri Marte Schlanbusch, foto
Siri Marte Schlanbusch

PhD-student ved Mekatronikk, Siri Marte Schlanbusch, vant pris for beste presentasjon ved IEEE 9th International Conference on Control, Mechatronics and Automation (ICCMA), 11-14 november, 2021.
Under veiledning av Professor Jing Zhou, har Siri utviklet en ny algoritme for vinkelstyring av et helikoptersystem med to frihetsgrader. Styringssystemet håndterer kvantiseringsstøy på innganger og tilstander.

Tittelen på arbeidet er “Adaptive Backstepping Control of a 2-DOF Helicopter System in the Presence of Quantization”. Forfattere: Siri Marte Schlanbusch og Prof. Jing Zhou, begge fra UiA/Mekatronikk.
IEEE International Conference on Control, Mechatronics and Automation (ICCMA) er en årlig konferanse, som organiseres av IEEE Robotics and Automation Society. ICCMA dekker blant annet reguleringsteknikk/styringssystemer, mekatronikk og automasjon.