Universitetslektor i pedagogikk. Underviser ved grunnskolelærerutdanningen (GLU) og ved disiplinstudiet i pedagogikk. Utviklingspartner i skoleutviklingsarbeid gjennom DeKomp-ordningen.
Mastergrad i pedagogikk fra Universitetet i Agder, med masteroppgave som er en teoretisk studie av elevers danning til demokratisk deltakelse fra et allmenndidaktisk perspektiv. Tidligere utdannet allmennlærer med fordypning i matematikk, naturfag, musikk, drama og kunst & håndverk. Litt over ti års erfaring som lærer og praksislærer i grunnskolen.
Forskningsinteresser er særlig danning og demokrati, etstiske læreprosesser og forholdet mellom teori og praksis i lærerarbeid og lærerutdanning.
Elmies-Vestergren, A. (2022). Danning til demokratisk deltakelse i en resultatstyrt skole - en utfordrende aktualisering av det pedagogiske paradoks [masteroppgave]. Universitetet i Agder.
Sist endret: 19.03.2024 10:03