Anne Cecilie Tveiten

Ph.d.-kandidat

Arbeidserfaring

2022-d.d. Stipendiat. Universitetet i Agder, institutt for helse og sykepleievitenskap/ Forskningsenheten v/Sørlandet sykehus.

2021-d.d. Prosjektkoordinator. PIH Multi - Intensiv trening av barn med tidlig hjerneskade - en nasjonal, multisenter effektstudie. Forskningsenheten v/Sørlandet sykehus Kristiansand / Regionalt senter for intensiv barnehabilitering (RIB).

2020-d.d. Pedagogisk rådgiver/ Prosjektmedarbeider. Regional Kompetansetjeneste - medfødte russkader (RK-MR), HSØ.

Prosjekter

Evaluering av et oppfølgingstilbud basert på psykoedukasjon for foreldre til barn/ungdom med føtalt alkohol spektrum vanske (FASD)

Utvalgte publikasjoner

Christine Christensen Løhaugen, G., Cecilie Tveiten, A., Skranes, J. (2022). Interventions for children and adolescents with Fetal Alcohol Spectrum Disorders (FASD). In: Patel, V.B., Preedy, V.R. (eds) Handbook of Substance Misuse and Addictions. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-67928-6_63-1