Olsen, Anne Karin Vikstøl; Kjær, Ingirid Geirsdatter Heald; Spieler, Kristin Severinsen (2024). Predictors of Professional Identity among Early Childhood Teacher Students. Education Sciences. ISSN: 2227-7102. 14 (6). doi:10.3390/educsci14060589.
Gundersen, Ellen Dahl; Ask, Torunn Alise; Melby, Kristian Leonard; Herlofsen, Camilla; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Breistein, Arne (2021). Profesjoner i samspill Studentrefleksjoner fra deltakelse på tverrprofesjonelle seminardager om barn og unges velferd. UNIPED. ISSN: 1500-4538. 44 (4). s 274 - 286. doi:10.18261/issn.1893-8981-2021-04-06.
Nome, Dag Øystein; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Skreland, Lisbeth Ljosdal; Spieler, Kristin Severinsen (2021). Prosjektarbeid i barnehagen - mellom bekvemmelighet og medvirkning. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN: 2387-5739. 7s 273 - 286. doi:10.23865/ntpk.v7.2615.
Olsen, Anne Karin Vikstøl; Spieler, Kristin; Kovac, Velibor Bobo (2018). The role of individual processes and learning environment in the prediction of grades in a sample of Norwegian students. Cogent Education. ISSN: 2331-186X. 5 (1). s 1 - 16. doi:10.1080/2331186X.2018.1542954.
Kovac, Velibor Bobo; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Spieler, Kristin (2017). Prediction of college grades in the sample of Norwegian students. Proceedings of the3rd International Conference on Higher Education Advances. ISBN: 978-84-9048-590-3. ITACA - Universitat Politècnica de València, Spain. Kapittel. s 399 - 404.
Hjort, Katrin; Ask, Torunn Alise; Breistein, Arne; Kristiansen, Aslaug; Olsen, Anne Karin Vikstøl (2017). PROLAB Professionslaboratorier. ISBN: 978-87-89575-08-7. Werkstatt forlag. s 52.
Spieler, Kristin; Engtrø, Randi; Olsen, Anne Karin Vikstøl (2024). Internasjonalt samarbeid om urbefolkning - COIL.
Spieler, Kristin; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Engtrø, Randi (2024). Internasjonalt profesjonsrettet samarbeid om urbefolkning. Undervisning på tvers av kontinenter - COIL.
Engtrø, Randi; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Spieler, Kristin Severinsen (2024). Internasjonalt samarbeid om urbefolkning.
Spieler, Kristin Severinsen; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Kjær, Ingirid Geirsdatter Heald (2022). Professional Identity in Early Childhood Studies - the predictive value of influencing factors.
Herlofsen, Camilla; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Ask, Torunn Alise; Gundersen, Ellen Dahl; Melby, Kristian Leonard; Breistein, Arne (2022). Strengthened student motivation for interprofessional collaboration through annual seminar participation.
Olsen, Anne Karin Vikstøl; Breistein, Arne (2022). Profesjoner i samspill - muligheter og utfordringer.
Olsen, Anne Karin Vikstøl (2020). profesjoner i samspill - Seminar for fem profesjonsutdanninger.