Multimodalitet, medier og læremiddel (MULL):
Religion som estetiserende praksis (RESEP):
Tørressen, Anne Løvland 1991: Ulike perspektiv på ikkjeverbalt språk i lærebøker. Upublisert hovudoppgåve ved Universitetet i Oslo
Løvland, Anne 1993: Kåseriet som uttrykksform. Norskrift nr. 78
Løvland, Anne og Tønnessen, Elise Seip 1997: Fiksjon og fakta i lærebøker. Vurdering av fiksjonsinnslag i seks lærebøker. Oslo: Noregs forskingsråd (KULT)
Løvland, Anne og Tønnessen, Elise Seip 1997: Jammen får det til å svinge! Om bruk av fiksjon i lærebøker. I Egil Børre Johnsen (red.). Tekstens mellommenn, Norsk Sakprosa, tredje bok
Løvland Anne 2001: Den breie vegen til fagkunnskap. I Per Olav Kaldestad og Karin Beate Vold (red.) Årboka Litteratur for barn og unge 2001. Oslo: Det Norske Samlaget og Norsk barnebokinstitutt
Løvland, Anne 2002: Når barn leser fagbøker. I Agnes-Margrethe Bjorvand og Elise Seip Tønnessen: Den andre leseopplæringa. Utvikling av lesekompetanse hos barn og unge. Oslo: Universitetsforlaget
Løvland, Anne 2005: Social meaning in multimodal student texts. I Maj Asplund Carlsson, Anne Løvland og Gun Malmgren (red.). Multimodality: Text, Culture and Use. Proceedings from the 2nd International Conference om Multimodality. Kristiansand: Høgskoleforlaget
Løvland, Anne 2005: www.gud_på_sørlandet.no. I Pål Repstad og Jan-Olav Henriksen (red). Mykere kristendom? Sørlandsreligion i endring. Bergen: Fagbokforlaget
Løvland, Anne 2006: Samansette elevtekstar. Klasserommet som arena for multimodal tekstskaping. Avhandling for dr. art graden. Høgskolen i Agder
Løvland, Anne 2006: Sammensatte fagtekstar – ei multimodal utfordring? I Eva Maagerø og Elise Seip Tønnessen: Å lese i alle fag. Oslo: Universitetsforlaget
Løvland, Anne 2007: På mange måtar. Samansette tekstar i skolen. Bergen: Fagbokforlaget/LNU
Løvland, Anne og Pål Repstad 2008: Julekonserter. Oslo: Universitetsforlaget.
Løvland, Anne, Elise Seip Tønnessen og Pål Repstad (red) 2008: Gud på Sørlandet. Kristiansand: Portal.
Løvland , Anne 2010: Multimodalitet og multimodale tekster. I Vide nom Læsning (7). Köbenhavn: Nasjonalt videncenter for læsning og i Norsklæraren (2). Bergen: LNU
Løvland, Anne 2010: Faglitterære teksthendingar i klasserommet – i spenningsfeltet mellom Kunnskapsløftets kompetansemål og målet om “å lese i alle fag”. I Dagrun Skjelbred og Bente Aamotsbakken (red.): Faglig lesing i skole og barnehage, Oslo: Novus
Løvland, Anne 2010: Faglesing som risikosprort. I Elise Seip Tønnessen Sammensatte tekster i skole og læring. Oslo: Universitetsforlaget
Løvland, Anne 2010: Samansette elevar i samansette tekstar. I Elise Seip Tønnessen Sammensatte tekster i skole og læring. Oslo: Universitetsforlaget
Løvland, Anne og Pål Repstad 2010: Julekonsertenes teologi – henimot en mykere kristendom. I Pål Repstad (red.): Norsk bruksteologi i endring. Trondheim: Tapir Akademisk Forlag
Løvland, Anne 2010: På jakt etter svar og forståing. Samansette fagtekstar i skulen. Bergen: Fagbokforlaget/LNU
Sist endret: 6.12.2022 12:12