Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Cecilie Revheim

Førsteamanuensis

Vitenskapelige publikasjoner

  • Nilsen, Ann Christin Eklund; Kalinganireb, Charles; Mabeyoc, Zena Mnasi; Manyamac, William; Ochend, Eric Awich; Revheim, Cecilie; Twikirized, Janestic (2023). Re-imagining social work education in East Africa. Social Work Education. ISSN: 0261-5479. 42 (2). s 169 - 184. doi:10.1080/02615479.2022.2161503.
  • Revheim, Cecilie (2018). Fosterforeldrenes egne barn. De glemte barna. Barnevernets begreper - i bevegelse. ISBN: 9788205503915. Gyldendal Akademisk. 9. s 179 - 195.
  • Revheim, Cecilie (2023). Hva med oss andre som bor her? Om fosterforeldres barn og deres erfaringer. ISBN: 9788215055916. Universitetsforlaget. s 287.
  • Herlofsen, Camilla; Dalehefte, Inger Marie; Lie, Janaina Hartveit; Revheim, Cecilie; Hals-Lydersen, Aleksander (2024). Fostering knowledge and skills about violence against children (VAC) and child sexual abuse (CSA) in higher education in Norway and its relevance for future work and professional role and responsibility Preliminary findings from the PROFUND Project.
  • Heggdalsvik, Inger Kristin; Jørgensen, Tone; Revheim, Cecilie (2023). The undue hardship for the child. Child perspective in professional assessments of contact rights when children are taken into care - an analysis.
  • Herlofsen, Camilla; Lie, Janaina Hartveit; Hals-Lydersen, Aleksander; Revheim, Cecilie; Dalehefte, Inger Marie (2023). Studenters læringsutbytte etter tverrprofesjonell undervisning om vold og seksuelle overgrep mot barn og unge.
  • Revheim, Cecilie (2022). Foster carers' own children left behind. The convention on the rights of the child as a legal fremework for foster care.
  • Nilsen, Ann Christin Eklund; Revheim, Cecilie (2021). Re-imagining social work education in East Africa.
  • Revheim, Cecilie (2020). Fosterhjemmets egne barn. Gleder og utfordringer..

Ekspertområder

Sist endret: 18.12.2018 13:12