Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Christine Watne Kristiansen

Førsteamanuensis

 
Kontor:
C4106 ( Jon Lilletuns vei 9, Grimstad )

Ansatt ved Universitetet i Agder siden august 2014

 

Utdanning:

2020: Fullførte doktorgrad ved ph.d.-programmet i humaniora og pedagogikk, UiA

2010-2012: Master i pedagogikk, Universitetet i Agder

2007-2010: Faglærer i drama, Universitetet i Agder

2006-2007: KRL, Universitetet i Agder

2005-2006: Musikk, Ansgar Bibelskole

 

Tidligere relevant arbeid:

Stipendiat, Fakultet for humaniora og pedagogikk, UiA

Veileder og underviser i pedagogikk for faglærere, Fakultet for kunstfag, UiA

Spesialpedagog, Holviga skole

Dramalærer, Vennesla Musikkgymnas

Faglige interesser

  • Formativ vurdering
  • Læringsteori
  • Dramapedagogikk
  • Kunnskapssyn

Prosjekter

Forsker på vurdering i lærerutdanninger. Fokuset er universitetslæreres og studenters erfaringer og opplevelser med arbeidskrav i lærerutdanninger. Forskningsprosjektet er kvalitativt, med intervju og observasjon som metode. 

Vitenskapelige publikasjoner

  • Kristiansen, Christine Watne (2021). Mandatory coursework assignments in Norwegian teacher education:Challenges and possibilities. Assessment theory, policy, and practice in higher education - Integrating feedback into student learning. ISBN: 978-3-8309-4478-2. Waxmann Verlag. Chapter 7. s 107 - 122.
  • Kristiansen, Christine Watne; Eggen, Astrid Birgitte (2014). Vurdering som skapende læring. Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. ISBN: 9788202419011. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel. s 81 - 102.
  • Endresen-Maharaj, Kristin; Kristiansen, Christine Watne (2024). Second-year pre-service teachers' experiences of pedagogy in teacher education.
  • Amdal, Irina Ivashenko; Eklund, Gunilla Brita Maria; Mastad, Line Beate Tandsæther; Endresen-Maharaj, Kristin; Kristiansen, Christine Watne; Henriksson, John (2024). Symposium: Teacher education in change: Ideas for development of pre-service teacher education.

Sist endret: 14.10.2021 11:10