Eivind Rudjord Hillesund

Førsteamanuensis

Kontor:
J2043 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )
Kontortid:
7.30-15.30

Jeg er utdannet lektor i matematikk og fysikk gjennom lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo. Jeg tok doktorgrad ved UiA og disputerte januar 2021.

Forskning

Doktorgradsarbeid innen ingeniørstudenters bruk av læringsressurser innenfor matematikkurs.

Undervisning

Jeg har undervist på UiA siden våren 2019. Jeg har i hovedsak hatt ansvar for statistikkurs på GLU-programmene og retting av arbeidskrav på EVU-kurs

Utvalgte publikasjoner

Hillesund, E. R. (2020). The resource decisions and documents of undergraduate engineering students in mathematics courses (Doctorgradsavhandling). Universitetet i Agder, Kristiansand.

Vitenskapelige publikasjoner

• Hillesund, Eivind Rudjord (2019). Didactical resource purposes as an aspect of students’ decision making regarding resources used to learn mathematics.
  • Hillesund, Eivind Rudjord (2018). Using an app to collect data on students’ use of resources for learning mathematics.

Ekspertområder

Sist endret: 2.06.2021 10:06