Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Greta Marthinussen

Universitetslektor

Undervisning

EX-105 - Examen facultatum pedagogisk variant (h)

TFL903 Norwegian Society, Education and Culture (NORSEC) (h)

PED150-2 - Kunnskap og kompetanse i en globalisert verden (v)

PED159/160 - Pedagogikk og elevkunnskap (v)

PED527 - Didaktikk, danning og læring (v)

Prosjekter

"Transitional Spaces: An Exploration of the Phenomenon of Recognition (anagnorisis) as a General Didactic Principle" (ongoing)

Pedagogikkfagets betydning for lærerstudentenes profesjonelle utvikling (PUPIL-prosjekt, 2022-2026)

Allmenn formidling

Kronikk i Klassekampen (2023, 29. juli): "En Slappelse paa Legeme og Sjæl" https://klassekampen.no/artikkel/2023-07-29/en-slappelse-paa-legeme-og-sjael 

Vitenskapelige publikasjoner

  • Willbergh, Ilmi; Marthinussen, Greta; Elmies-Vestergren, Alexander; Mikkelsen, Chanette Catharina Bach (2024). Accountability-critical educational research – a review.
  • Marthinussen, Greta (2024). Kunsten å finne frem. Kritisk blikk på KI i skolen..
  • Marthinussen, Greta (2024). Technology makes us more human? Critical perspectives on the use of AI in education.
  • Marthinussen, Greta (2024). Hva kan kunstig intelligens ikke gjøre i skolen? (Lørdagsuniversitetet, Grimstad bibliotek).
  • Marthinussen, Greta (2023). En Slappelse paa Legeme og Sjæl?: Pedagogisk-filosofiske perspektiver på bruk av KI/ChatGPT i skolen.
  • Marthinussen, Greta (2023). Bridging the known and the unknown: A study of the phenomenon of recognition (‘anagnórisis’) as a general didactic principle.
  • Marthinussen, Greta (2023). Pronett: Pedagogisk-filosofiske betraktninger rundt bruk av chatboter i skolen.
  • Marthinussen, Greta (2022). Exploring deep learning from a Bildung-centered general didactic perspective. Possibilities and limitations.

Sist endret: 10.10.2023 10:10