Gro Gardå er stipendiat i pedagogikk ved Institutt for pedagogikk, Universitet i Agder. Hennes forskningsinteresser er dannelsesdidaktikk, pedagogisk filosofi og kritisk pedagogikk, diskursanalyse, samtaleanalyse. Gro deltok i klasseromsforskning i forbindelse med masteroppgaven sin hvor hun studerte "forestilte fellesskap" i undervisningen. Tidligere har Gro erfaringer som kunstner og pedagog i estetiske undervisningsformer, både innlands og utenlands. Hun er utdannet ballettdanser ved "Ballett Akademien" i Gôteborg, og har master i pedagogikk med fordypning i didaktikk fra UIA.
Avhandlingsarbeidet er en klasseromsundersøkelse av hvordan fellesskap blir til i undervisningen gjennom samtaler og interaksjoner rundt felles innhold. Med utgangspunkt i teoriperspektiver på undervisning fra nordisk dannelsesdidaktikk forsker Gro Gardå på hvordan innholdets mangfdoldige betydninger i plenumsundervisning i klasserommet forvaltes i praksis. Forskningen inkluderer og kombinerer dannelsesteori med empiri og praksis.
Gro Gardå har undervist blant annet ved :
Lærerutdanning for tospråklige lærere Bachelor Kristiansand
NORSEC - Norwegian Society, Education and Culture TFL903-1
Pedagogikk Bachelor Grunnstudium Kristiansand
Vågsbygd videregående skole, Kristiansand
Karasjoga Kulturskuvla Karasjok Kulturskole, Karasjok
Undervisning
Pedagogisk filosofi
Kritisk pedagogikk
Individ og Fellesskap
Fantasi, forestillinger og kreativitet
Språklig samhandling
Diskurs
Samtaleanalyse
Sist endret: 16.10.2023 09:10