Hauen, Mali (2024). Without Eyesight, Listening to Life: A Teacher's Experience of a Soundwalk and How I Introduced it to Young Flutists. Pedagogical Propositions: Playful Walking with A/r/tography, Book 3. ISBN: 978-989-35684-1-5. InSEA Publications. SECTION 4: SOUNDWALKS. s 164 - 175.
Hauen, Mali; Sessay, Muhamed; Marcetic, Neven; Knudsen, Hein Økseter; Støholen, Morten; Nyaas, Gunhild (2024). “This is me”: Storytelling with students to reveal their mutual entanglements with the “kulturskole”. Journal of Embodied Research (JER). ISSN: 2513-8421. 7 (1). s 1 - 30. doi:10.16995/jer.11511.
Hauen, Mali; Emstad, Anne Berit (2021). Hva settes i spill når ledere i kulturskolen planlegger elevenes timeplaner? Om en rhizomatisk forståelse av organisasjonen kulturskole og hvordan en slik forståelse kan berike kulturskolens samarbeid med andre aktører. Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger. ISBN: 978-82-02-71634-9. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 2. s 49 - 75.
Hauen, Mali; Rønning, Rut Jorunn; Snustad, Rolf Martin; Halvorsen, Linda Cecilie; Nørstebø, Kirsti; Fostad, Ingrid; Lone, Solveig Rivenes (2024). Ny rammeplan for kulturskolen - Ph.D.-studenter diskuterer.
Hauen, Mali; Nørstebø, Kirsti; Fostad, Ingrid; Lone, Solveig Rivenes (2024). Ulike metodologiske tilnærminger til forskning med elever.
Hauen, Mali (2024). Elevperspektiver i kulturskolen, presentasjon av ferdig doktorgradsarbeid.
Fjeldstad, Mari Ystanes; Viig, Tine Grieg; Hestad Jensen, Runa; Snustad, Rolf Martin; von Germeten, Guro; Kvile, Synnøve; Hauen, Mali (2024). Becoming post-researchers in a Nordic music education context.