Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Maria Skotte Wasmuth

Stipendiat

 
Kontor:
H1017 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Maria Skotte Wasmuth er universitetslektor ved institutt for informasjonssystemer, UiA, og p.hd.-kanditat med fordypelse i digitalt medborgerskap. Wasmuth er utdannet grunnskolelærer 5-10, og har erfaring som lærer og IKT-ansvarlig i skolen. Wasmuth underviser i emner knyttet til profesjonsfaglig digital kompetanse for lærerstudenter, lærere og skoleledere. 

Undervisning

IS-215-1 Digitalisering i skolen og lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse

https://www.uia.no/studieplaner/topic/IS-215-1

Utvalgte publikasjoner

Wasmuth, M. S. (2022). Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav? Læring om læring, Volume 8(1). https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/4896

Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Å utdanne til digitalt medborgerskap. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 120-144). Universitetsforlaget.

Tømte, C. E., Graasvoll, S. S. & Wasmuth, M. S. (2024). "Et klasserom uten vegger": Nettundervisning og nettpedagogikk. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 198-222). Universitetsforlaget.

Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Med hele verden som klasserom. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 223-245). Universitetsforlaget.

Vitenskapelige publikasjoner

  • Tømte, Cathrine Edelhard; Graasvoll, Susanne Stav; Wasmuth, Maria Skotte (2024). "Et klasserom uten vegger": Nettundervisning og nettpedagogikk. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget. s 198 - 222.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Wasmuth, Maria Skotte; Graasvoll, Susanne Stav (2024). Med hele verden som klasserom. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget. s 223 - 245.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Wasmuth, Maria Skotte; Graasvoll, Susanne Stav (2024). Å utdanne til digitalt medborgerskap. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget. s 120 - 144.
  • Wasmuth, Maria Skotte (2022). Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav?. Læring om læring. ISSN: 2535-4108. 8 (1).
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Wasmuth, Maria Skotte (2024). Teaching Learning Analytics for student teachers; How to use data from students in formative assessment..

Sist endret: 25.01.2024 10:01