Maria Skotte Wasmuth er universitetslektor ved institutt for informasjonssystemer, UiA, og p.hd.-kanditat med fordypelse i digitalt medborgerskap. Wasmuth er utdannet grunnskolelærer 5-10, og har erfaring som lærer og IKT-ansvarlig i skolen. Wasmuth underviser i emner knyttet til profesjonsfaglig digital kompetanse for lærerstudenter, lærere og skoleledere.
IS-215-1 Digitalisering i skolen og lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse
Wasmuth, M. S. (2022). Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav? Læring om læring, Volume 8(1). https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/4896
Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Å utdanne til digitalt medborgerskap. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 120-144). Universitetsforlaget.
Tømte, C. E., Graasvoll, S. S. & Wasmuth, M. S. (2024). "Et klasserom uten vegger": Nettundervisning og nettpedagogikk. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 198-222). Universitetsforlaget.
Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Med hele verden som klasserom. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 223-245). Universitetsforlaget.
Sist endret: 25.01.2024 10:01