Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2023). (Tapte) muligheter for kritisk tenkning: Post- og dekoloniale perspektiver i samfunnsfag. Nordidactica. ISSN: 2000-9879. 13 (2023:2). s 135 - 158.
Jore, Mari Kristine (2022). Terror, frykt og elevers politiske følelser. Kontroversielle, emosjonelle og sensitive tema i skolen.. ISBN: 9788215049212. Universitetsforlaget. Kapittel 3. s 70 - 88.
Goldschmidt- Gjerløw, Beate; Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2022). Undervisning som balansekunst.. Kontroversielle, emosjonelle og sensitive tema i skolen.. ISBN: 9788215049212. Universitetsforlaget. Innledende kapittel. s 13 - 32.
Jore, Mari Kristine (2019). Eurocentrism in Teaching about World War One – a Norwegian Case. Nordidactica. ISSN: 2000-9879. 2019 (2). s 114 - 135.
Goldschmidt- Gjerløw, Beate; Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2022). Kontroversielle, emosjonelle og sensitive tema i skolen.. ISBN: 9788215049212. Universitetsforlaget. s 216.
Goldschmidt- Gjerløw, Beate; Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2022). Kontroversielle, emosjonelle og sensitive tema i skolen.. ISBN: 9788215049212. Universitetsforlaget. s 216.
Jore, Mari Kristine; Eriksen, Kristin Gregers (2023). Nasjonal eksepsjonalisme.
Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2023). Lost Opportunities for Critical Thinking in Social Studies Education. Post- and Decolonial Interruptions and Possibilities for Epistemological Diversity.
Jore, Mari Kristine (2023). Pressing issues in Critical race, racism and whiteness in Nordic education: Gesturing towards anti-racist and decolonial practices.
Jore, Mari Kristine (2023). (Tapte) muligheter for kritisk tenkning: Post- og dekoloniale perspektiver i samfunnsfag.
Jore, Mari Kristine (2022). Eurocentrism in teaching World War One - a Norwegian Case.
Eriksen, Kristin Gregers; Jore, Mari Kristine (2022). Post- and decolonial interruptions, and (lost) opportunities for critical thinking in teacher education.