Marit Moi Jochemsen

Kontor:
C4071 ( Jon Lilletuns vei 9, Grimstad )

Utdannet sykepleier ved Diakonissehjemmets Høgskole i Bergen (nå VID Bergen, Haraldsplass) i 2007. Master i Internasjonal helse fra Universitetet i Uppsala i 2010. Videreutdanning i Flerkulturelt helsearbeid fra Oslo Met.

Erfaring som sykepleier ved barneavdeling på Haukeland sykehus og avgiftningsavdeling for narkomane ved Oslo Universitets sykehus (Ullevål sykehus). Har de siste årene jobbet ved venerologisk avdeling (Olafiaklinikken) ved Oslo Universitetssykehus, med et særskilt fokus på HIV forebyggende arbeid blant migranter og sårbare grupper. Har jobbet kortere perioder i andre land gjennom studier og jobb, blant annet et år som lektor ved Libyan International Medical University.

Ansatt som universitetslektor ved Universitetet i Agder i januar 2019.

Bachelor i sykepleie

Faglige interesser