100 % stilling som førsteamanuensis ved Institutt for musikk: Klassisk og musikkpedagogikk
Faglærer fra Agder musikkonservatorium
1.avd spes.ped., engelsk mellomfag, musikkhovedfag fra Universitet i Oslo
Doktorgrad fra Danmarks Pedagogiske Universitetsskole
Arbeidserfaring: 10 år i grunnskolen
Ansatt ved UiA siden 1997
Leder av forskningsgruppen Kunst og konflikt sammen med Siemke Böhnish
Medlem av forskningsgruppen REMP - Reconfiguring Early Modern Performance
Kunstnerisk utviklingsarbeid: Dialogbaserte forestillingskonsepter utarbeidet sammen med studenter på studieretning utøvende musikk.
Eksempler: Samskaping av kunnskap: Den kunstneriske presentasjonen Marianne N Narratives (2018), Co-creating Knowledge about Arabic Music (2019)
Underviser i musikkdidaktikk, musikkvitenskap, musikkformidling, konsertproduksjon på utøvende studier, faglærerprogram, PPU og etter- og videreutdanning for lærere
Lærer i grunnskole med fagene engelsk, musikk og spesialundervisning fra 1982 - 1994
Vikar ved Høgskolen i Agder 1994 - 1997
Ansatt ved Høgskolen i Agder/Universitetet i Agder fra 1997
Førsteamanuensis fra 25/2 2015
Musikkdidaktikk
Musikkestetikk og musikkvitenskap
Praksisrettede musikkprosjekter
Musikkformidling
Musikalsk ledelse i kunstneriske prosjekter
Avhandling:
Hvem skaper musikken? En studie av musikalsk skapende partnerskapsprosjekter ut fra et estetisk og didaktisk perspektiv.
FoU-prosjekter
2012: Medforfatter til Musical Creativity as Practice: Creativity in Partnerships, sammen med Colley, Ailbhe og Leung. I Oxford Handbook of Music Education Vol 2
Forskningsgruppen KUNST I KONTEKST (fra 2013-), og undergruppen Kunst og konflikt (fra 2015):Musical dialogues: Music in Action in Conflict Areas. Two Norwegian-Bosnian projects.
2014: Kunstneriske refleksjoner over englebarn i tau. En musikalsk forestilling basert på en roman av Paul-Leer Salvesen og musikk av Ned Rorem
2015: Bach in the Subways. Konserter, skoleprosjekt og videoproduksjon
2015: Musical Dialogues between Norway and Bosnia-Herzegovina. Skoleprosjekt med United World College i Mostar. Konsertprosjekt sammen med Mariam Kharatyan og Academy of Music Sarajevo
Forskningsgruppen RESEP (Religion som estetiserende praksis) 2010 - 2013: Bidrag til Repstad m.fl. (red) (2013): Musikalsk mangfold i kirke og forsamling. I Fra forsakelse til feelgood.
Forskningsgruppen MULTIKUL 2012 - 2015:
1. Komponisten Ned Rorems perspektiv på ord og musikk. Bidrag til Markussen (red.)(2015): Lydspor. Når musikk møter tekst og bilder
2. Med musikal i bagasjen. Erfaringer fra et internasjonalt musikkprosjekt. Bidrag til Engebretsen (red.)(2015). Det tredje språket. Multimodale studier av interkulturell kommunikasjon i kunst, skole og samfunnsliv
Sist endret: 3.08.2020 15:08