Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Shaista Kanwal

Førsteamanuensis

 
Kontor:
J3047 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

2020: PhD i matematikkdidaktikk, UiA

2015: M.Phil i matematikk

2013: B.Ed (pedagogikk)

2007: M.Sc i matematikk

2005: B.Sc matematikk og fysikk

Arbeidserfaring

2007–2012: matematikklærer til ungdomstrinn/GCE O-Level

2012–2013: lektor i matematikk, bachelornivå

Undervisning

MA 420: teorier i matematikkdidaktikk (nivå: masterutdanning i matematikkdidaktikk, GLU 1–7, GLU 5–10), 2019

MA 220: Tallteori, algebra, geometri og statistikk (GLU 1–7), 2020

MA 424: foreleser i matematisk modellering del sammen med andre (masterutdanning i matematikkdidaktikk, GLU 1–7, GLU 5–10, lektor 8–13), 2019–2020

MA 607: Kvantitative metoder i matematikkdidaktikk (PhD i matematikkdidaktikk), vår 2021

MA168: Matematikk for biologer (bachelor i biologi), vår 2021

 

 

Forskning

  • Matematikkdidaktikk på universitetsnivå
  • Teknologi i matematikkdidaktikk
  • Anvendt matematikk

Vitenskapelige publikasjoner

  • Kanwal, Shaista (2018). Engineering students’ engagement with resources in an online learning environment. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild and N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM) (pp.145 – 154).
  • Kanwal, Shaista (2018). Mathematical Competencies and E-Learning: A Case Study of Engineering Students’ Use of Digital Resources.
  • Kanwal, Shaista (2017). The impact of tutorial videos on undergraduate students’ mathematical learning.
  • Kanwal, Shaista (2017). Learning Mathematics in a digital environment.

Sist endret: 25.11.2021 10:11