Som karriereveileder brenner jeg for at studenter skal bygge karriere under studietiden ved å engasjere seg. I tillegg er jeg opptatt av å inspirere og hjelpe studenter til å opparbeide selvinnsikt ved å bli bevisst sin kompetanse, finne sitt utviklingspotensiale, se jobbmuligheter og jobbe systematisk for å nå målene sine.
Jeg har 15 års erfaring fra universitets- og høyskolesektoren, hvor jeg har vært så heldig å få jobbe med ulike typer studenter i overgangen mellom studier og arbeidsliv. I mitt arbeid prioriterer jeg alltid relasjonsutviklende arbeid, fordi jeg ser at de beste resultatene kommer i samarbeid med andre. Som karriereveileder er jeg også opptatt av at studentene skal bygge og utvikle egne nettverk gjennom studietiden. Jeg er stadig nysgjerrig på den gjensidige gevinsten som ligger i kontakt og samarbeid mellom arbeidsgivere og akademia.
Har en Master of Management fra 2018 med fokus på organisasjonspsykologi og masterprogram i Samspill og ledelse, Consulting og Prestasjoner i organisasjoner. I tillegg har jeg kommunikasjonsfaglig bakgrunn (bachelor i markedskommunikasjon), sosiologi, coaching og prosjektledelse.
Som en del av min Master of Management grad ved Handelshøyskolen BI har jeg skrevet tre prosjektoppgaver som tilsammen utgjør min mastergrad:
Holder ulike karrierekurs, noen eksempler:
Karriereveiledning, organisasjonspyskologi, kompetanseutvikling, trender i arbeidslivet, positiv psykologi, growth mindset, motivasjons- og mestringsteori, selvledelse, markedsføring, kommunikasjon, digital markedsføring, prestasjonsteam, erfaringslæring, organisasjonsutvikling
Forbered deg på morgendagens arbeidsliv
Min kollega Lene Tønnesen og jeg har skrevet en kronikk om hvordan kartlegging av egen kompetanse kan være med å bidra til bevisstgjøring av fremtidige karrieremuligheter. Kronikken ble først publisert i Fædrelandsvennen 7. desember 2020.
Kompetanse Norges Veilederforum.no er en fin arena for erfaringsdeling blant oss som veileder i spørsmål om karriere. Jeg har i en periode vært gjesteredaktør for artikkelserien "Veiledning i praksis". Her ble utfordret til å skrive en artikkel selv, og jeg valgte å reflektere over hvordan CV fungerer som et verdifullt verktøy for meg når jeg veileder.
Artikkel skrevet på forespørsel fra veilederforum.no. Artikkelen handler om hvordan studenter i praksis kan tilegne seg et lærende tankesett (growth mindset) og bruke refleksjon (erfaringslæring) aktivt for å øke mestringstroen. Høy mestringstro bidrar til at man lettere når målene sine, ved at man viser utholdenhet til oppgavene som venter og forbereder seg til de valgene som må tas.
Sist endret: 5.02.2024 21:02