Forskningsgrupper:
BUL-100: Barns utvikling, lek og læring.
Kunnskapsområde 1. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer.
STM-100: Språk, tekst og matematikk.
Kunnskapsområde 2. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer og fagansvarlig for pedagogikk.
PED-322: Småbarnspedagogikk
Fordypning 3. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer.
2012 - 2015: Pedagogisk leder i barnehage
2015 - 2017: Miljøarbeider
2017-2020: Pedagogisk leder i barnehage
2018 - dd.: Universitetslektor v/ Universitetet i Agder
2020 - dd. - ReKomp: Regional ordning for komperanseutvikling i barnehagen. Nettverksamlinger med tema ledelse og prosessutvikling. Utvikligspartner.
2022-2023 - Rekomp: Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen. Nettverkssamlinger med tema analysekompetanse og utviklingsarbeid. Utviklingspartner.
2020 - dd - Hva henger på veggen? Verdier i barnehagens hverdagspraksis. Pågående forskningsprosjekt sammen med Lisbeth L. Skreland (prosjektleder), Randi Engtrø, Tina Binfield-Skøie og Tale Steen-Johnsen.
2021 - dd - Samskaping av kunnskap og kompetanse - et tverrfaglig bidrag til kompetanseutvikling i barnehage, skole og UH-sektor. Pågånde arbeid med antologi sammen med flere kolleger ved Fakultet for humaniora og pedagogikk, v/ Jorunn Midtsundstad (prosjektleder og redaktør).
2023 - Barnehagelæreres ledelse av utviklings- og implementeringsprosesser i Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen. Avsluttet prosjekt sammen med Torild Marie Olsen (prosjektleder), Monica Endresen Barken, Lisa Annika Brandt og Eugene Guribye.
Rapport: https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/3122585
Olsen, T.M., Barken, M.E., Brandt, L.A., Dale, T.S. & Guribye, E. (2024). Barnehagelærere og styreres erfaringer med Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen (Rekomp) som utviklingsarena. Universitetet i Agder. https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/3122585
Kronikk:
Sist endret: 22.03.2024 13:03