Vegard Bø Bahus

Arbeider som advokat og partner i Advokatfirmaet Bahus AS i Kristiansand.

Jeg har omfattende og lang erfaring med rådgivnings- og prosedyreoppdrag for næringsliv og offentlige virksomheter, foreninger og privatpersoner, med særlig vekt på helserett, familie- og arverett, erstatningsrett og forvaltningsrett, samt jordskifte og fast eiendoms rettsforhold.

Jeg er fagansvarlig for utlendingsrett i Store norske leksikon og har vært bostyrer for Kristiansand tingrett i flere år. Videre er jeg eksamenssensor ved Universitetet i Oslo i blant annet helserett og fagbokforfatter i dyrevelferdsrett.

Vernepleie, bachelorprogram, Samfunnsfaglige emner, VER215

Psykososialt arbeid med barn og unge, videreutdanning, Organisering og samhandling, PSY915/419

Arbeidserfaring

Kortfattet CV:

2000 – 2003   Advokatfullmektig, JusIT Advokat AS og Advokat Per S. Johannessen

2003 – d.d.    Advokat og partner, Advokatfirmaet Bahus AS

Utdannelse:

1999: Cand.jur, Universitetet i Oslo

2000: Magister Legum (LL.M.), Universitetet i Heidelberg, Tyskland

Verv/styreverv mv.:

2012 – 2014   Landsstyremedlem, Foreningen for hjertesyke barn (FFHB)

2012 – 2015   Brukerutvalget, Helse Sør-Øst RHF