Følg Sindre til Thailand!

Sindre Svenning går femte året på master i utøvende rytmisk musikk, med laptop som hovedinstrument. I november drar han på en fire måneders utveksling til Thailand. Vi blir med han på denne spennende reisen!

Sindre Svenning ser fram til studieoppholdet i Thailand.

-Hvordan fikk du ideen om å dra på utveksling til Thailand?

Vi fikk forespørsel av prosjektleder for samarbeidet mellom UiA og Mahidol, skolen i Thaland, Ingolv Haaland om noen av oss hadde lyst til å dra på utveksling. Denne forespørselen kom samme uka som vi måtte bestemme oss, så det ble ganske impulsivt, forteller Svenning. Han tente på ideen med en gang, og syntes det virket spennende med en utvekslingsmulighet. -Jeg fikk ikke sagt ifra hjemme før jeg hadde ordnet alle detaljer, da jeg var uten mobiltelefon den uka, smiler han. Foreldrene tok det heldigvis pent, og mener det er en positiv erfaring å ha med seg senere, sier han.

-Hvilke forventninger har du til oppholdet?

-Jeg vil prøve å gå inn med et åpent sinn, og bli kjent med menneskene og kulturen. Hvis jeg får tid vil jeg prøve å gå på meditasjon og lære meg mer om kulturen. Vider har jeg lyst til å reise litt rundt når jeg først er der, og besøke andre land i nærheten som Kambodsja og Vietnam. Jeg tror jeg gjennom dette oppholdet vil lære mye om meg selv, og knytte nye kontakter. Det å bli kjent med nye mennesker ser jeg ikke på som et problem, sier Svenning.

-Hva kunne du tenke deg å gjøre etter endte studier?

-Etter jeg er ferdig på masteren kunne jeg tenke meg å gå videre med en doktorgrad. I så fall kunne jeg tenke meg å forske på å inkorporere et multidimensjonalt rammeverk som stammer fra evolusjonsteori (men som også har begynt å utgrene seg til andre felt over de siste tiårene, blant annet til kultur og markedforskning) på populærmusikkforskning, med formål om å forklare hvordan musikalske trender oppstår, vokser og etterhvert utløper.

Vi ønsker Sindre en god tur til Thailand, og gleder oss til å følge han!