Studentengasjement - er studentene i Kristiansand engasjerte nok?

Kom på Eilerts pop-up 11.oktober kl. 11.30 på Sørbok, og bli med i samtalen om hva som skjer med studentengasjementet  i Kristiansand.

Studentengasjement

Åpningen av studenthuset BARE var en stor milepæl for studentmiljøet i Kristiansand. Samtidig som enkelte linjeforeninger og studentforeninger har stor suksess er det ikke alle som lykkes like godt med å skape et stabilt og attraktivt tilbud for studentene. Handler det om mangel på frivillige eller ettervirkning. Er det ettervirkningene av pandemien som fortsatt gjør seg gjeldende? Har ikke studentene tid til å engasjere seg fordi de må jobbe så mye for å få ting til å gå rundt? Eller er det bare ikke nok engasjerte studenter?

Et godt studentmiljø er helt avgjørende for trivsel og læring. Opplever foreleserne at studentene tar nok ansvar for å skape et godt læringsmiljø? Spiller de den sentrale rollen de kan spille i alt fra emneevalueringer til gjennomføring av studieturer?

Vi får med oss leder i Studentorganisasjonen i Agder (STA), Maiken Køien Andersen, for å bidra med studentenes perspektiv på disse viktige spørsmålene. Førsteamanuensis Kristian Mjåland, som også har sterke meninger om temaet, bidrar med sine synspunkter. Eilert salongs egen Jørn Cruickshank, professor ved Institutt for global utvikling og samfunnsplanlegging, leder samtalen.

Som vanlig inviterer vi publikum til å ta del i diskusjonen! Det bys på gratis kaffe.