120 IT-studenter skal løse ett case

Denne høsten skal 120 av våre andreårsstudenter på bachelor i IT- og informasjonssystemer bryne seg på ett case. Årets oppdragsgiver er Nøsted &, som er et norsk familieeid industrikonsern med hovedkontor i Mandal.

Jan Kristian Benestad, Nøsted &. Foto: Amna Drace

Vi er veldig glade for at Nøsted & ønsker å utfordre våre dyktige studenter. Dette semesteret skal studentene få i oppgave å lage et digitalt system for mottak, registrering, behandling og oppfølging av serviceordre. Vi er veldig spente på hvordan de 19 ulike gruppene løser en og samme oppgave, sier emneansvarlig Geir Inge Hausvik.

F.v. Terje Gjøsæter (UiA), Rania El-Gazzar (UiA), Espen Limi (UiA/Semine), Jan Kristian Benestad (Nøsted &), Geir Inge Hausvik (UiA) og Sofie Wass (UiA).

Studentene skal jobbe med caset gjennom høstens tre emner; Systemanalyse og systemutvikling, Datamodellering og databasesystemer, og Programmeringsprosjekt.

På semesterets første dag, tok Jan Kristian Benestad, Chief Customer Officer i Nøsted turen innom for å fortelle mer om caset studentene skal løse, og hvorfor de ønsker å utfordre studentene.

I Nøsted & handler alt om koblinger, både i fysisk og i overført forstand. Vi ønsker å etablere partnerskap med ulike aktører med annen type innsikt, kompetanse og perspektiver. Vi ønsker også å bidra til å gjøre Agder til et attraktivt sted å vokse opp, studere, jobbe og bo.
Derfor er UiA en perfekt kobling for oss, sier Benestad.

Om Nøsted &

Nøsted & er et norsk familieeid industrikonsern med hovedkontor i Mandal. Nøsted & sine tre største produktsegmenter er:

• hjulkjetting til skogs- og anleggsmaskiner, traktorer og tungtransport under merkenavnet TRYGG
  • løftekjetting og komponenter til offshorebransjen, trålkjetting og kjetting og redskap til sikring av oppdrettsanlegg under merkenavnet FRAM
  • traktorredskap, der vi utvikler ulike typer redskap til bruk innenfor både skog- og landbruk under merkenavnet IGLAND