Inngår samarbeid med Bouvet

Institutt for informasjonssystemer inngår et partnersamarbeid med Bouvet. Konsulentselskapet går dermed inn som formell partner i instituttets Partnerprogram.

Bilde av Carl Erik Moe (UiA), Kristin Sørli Ommundsen (Bouvet) og Kristian Lindeberg Grindheim (Bouvet)
F.v. Carl Erik Moe (UiA), Kristin Sørli Ommundsen (Bouvet) og Kristian Lindeberg Grindheim (Bouvet)

Partnerprogrammet ved instituttet har som formål styrke Sørlandet som en synlig og attraktiv kompetanseregion gjennom erfaringsutveksling og samskaping for fremtidens kunnskap.

Ønsker å bidra til kontinuerlig kompetanseutvikling

Det er viktig for Bouvet at Sørlandet utvikler og beholder talentene UiA utdanner.  Via dette samarbeidet vil vi bli mer synlige for studentene, slik at de blir kjent med mulighetene som finnes på Sørlandet. Dette partnerskapet blir en viktig del av vår strategi for vekst og regionalt engasjement sier Kristin Sørli Ommundsen, avdelingsleder Bouvet Sør systemutvikling.

Vi er utrolig glade for at vi har inngått et samarbeid med Bouvet. Dette vil gi spennende muligheter, ikke bare for våre studenter, men også for forskningsprosjekter sier Carl Erik Moe, instituttleder ved Institutt for informasjonssystemer.

Som en kompetansebedrift er våre ansatte den viktigste verdien vi har, og vi ønsker å utvikle deres kompetanse ytterligere sammen med UiA. Hos oss har vi blant annet sterkt fokus på data science, informasjonssikkerhet og cyber security, samt systemutvikling sier Ommundsen.

Viktig kompetanseaktør- og utvikler i regionen

Bouvet er en viktig kompetanseaktør- og utvikler i regionen. Vi har en god match på fagområdene, og samarbeidet vil bidra til å styrke regionen vår avslutter Moe.