Første 75% seminar i MaScE

18. oktober arrangerte MaScE sitt første 75% seminar.

Bilde av Thomas Gjesteland (veileder), Siri Ovedal-Hakestad (ph.d. kandidat), Shaista Kanwal (diskutant) og Niclas Larson (veileder).
Thomas Gjesteland (veileder), Siri Ovedal-Hakestad (ph.d. kandidat), Shaista Kanwal (diskutant) og Niclas Larson (veileder). Jeppe Skott (veileder) var ikke til stede.

Stipendiat Siri Ovedal-Hakestad fra Universitetet i Agder presenterte sitt arbeid. Siri jobber med sin ph.d. avhandling med Niclas Larson, Jeppe Skott og Thomas Gjesteland som veiledere. Shaista Kanwal fra Universitetet i Agder fungerte som diskutant for Siri sitt arbeid.

Deltakerne deltok både fysisk og på zoom.

Seminaret startet med at Siri presenterte bakgrunn og mål for studiet. Siris studie tar sikte på å utforske hvordan lærerstudenter og praktiserende lærere engasjerer seg i ulike matematiske oppgaver via et online vurderingsverktøy, STACK. Datainnsamlingen besto av læreres digitale svar på oppgaver i STACK knyttet til algebra og funksjoner, og dybdeintervjuer med et utvalg av deltakere.

Etter Siris presentasjon ga Shaista tilbakemelding på Siris arbeid og de diskuterte ulike problemstillinger og eksempler fra Siris arbeid.

Til slutt ble det åpnet for spørsmål og diskusjon fra fysisk og digitalt publikum og vi hadde en fin diskusjon rundt ulike problemstillinger i Siris arbeid.