Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Stor interesse for veiledningsteknologi på Læringsfestivalen

Denne våren presenterte UiA sin satsing med videoanalyse og veiledningsteknologi på den nasjonale konferansen Læringsfestivalen ved NTNU. 

Artikkelen er mer enn to år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

MOSO er en programvare som integrerer planlegging, observasjon og veiledning. I MOSO kan praksisgruppa bruke tekst, bilde eller video for å observere og gi tilbakemeldinger.
MOSO er en programvare som integrerer planlegging, observasjon og veiledning. I MOSO kan praksisgruppa bruke tekst, bilde eller video for å observere og gi tilbakemeldinger.

Petter Mathisen, Stein Erik Skaar og Martin Gaustad presenterte deres erfaringer på PULS med bruk av VR og 360-video som analyseverktøy for observasjon og veiledning. I samarbeid med lærer i delt stilling i ProDiG-prosjektet, Kari Midtsund Nordbø, presenterte også Mathisen forskning og erfaringer med satsingen på bruk av veiledningsteknologi i praksisopplæringen av studenter i lærerutdanningene.

Se programmet for Læringsfestivalen 2020. 

Presentasjonene Videoanalyse på «steroider». Observasjon og veiledning med VR og 360-video og Veiledningsteknologi – et bidrag til kvalitetsheving i lærerutdanningens praksisveiledning. Erfaringer med den multimodale programvaren MOSO er åpne og tilgjengelig for alle som ønsker å se.  

Interessert i å lære mer om veiledningsteknologi og bruk av MOSO? Les mer her