Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.
Bachelorgrad eller tilsvarende utdanning av minst 180 studiepoengs omfang og minst to års relevant yrkespraksis etter avsluttet utdanning.
Opptak skjer i henhold til forskrift om opptak til studier og emner ved Universitetet i Agder.
Studiets oppbygging
Masterprogrammet omfatter 90 studiepoeng (sp). Av disse er 40 sp obligatoriske emner. Utover dette velger studentene 20 studiepoeng valgfrie emner. De siste 30 sp omfatter en masteroppgave.
MERK: Studiet har studieavgift og tilbys som videreutdanning ved Handelshøyskolen ved UiAs EVU-enhet.
1. sem | ORG981-1 Organisasjonsteori og -endring 10 sp | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2. sem | BE-905-1 Økonomisk styring i beslutningsprosesser 10 sp | |||||
3. sem | MF-903-1 Markedsføringsledelse 10 sp | |||||
4. sem | Valgemner vårsemesteret i Executive MBA | |||||
5. sem | Valgemner høstsemester i Executive MBA | |||||
6. sem | ORG952-1 Strategisk ledelse og forretningsutvikling 10 sp | |||||
7. sem | ORG954-1 (1/2) Masteroppgave i MBA 15 sp | |||||
8. sem | ORG954-1 (2/2) Masteroppgave i MBA 15 sp |
Etter fullført studium skal studenten ha
GENERELL KOMPETANSE (programmål)
Kandidaten skal;
KUNNSKAP
FERDIGHETER
Undervisningen i de ulike emner gis som samlinger à to til tre dager innenfor ett semester. Undervisningen legges til dagtid (ukedag), etter nærmere avklaring.
Studiet består av forelesninger, øvelser, arbeid med reelle case, veiledning, rapportskriving og selvstendige studier. Gjennom å bringe studenter med ulik bakgrunn og arbeidserfaring sammen vil studentene lære av hverandre. Denne læringsprosessen vil vi forsterke gjennom gruppediskusjoner, arbeid med oppgaver og samarbeid om masteroppgaven.
Undervisningsspråk er norsk og engelsk.
Faglig koordinator: Tor Helge Aas, tor.h.aas@uia.no, tlf. 381420 04/ 99 09 29 27
Administrativ koordinator: Tone Marit Glastad, tonemarit.glastad@uia.no, tlf. 38 14 21 67
90
Deltid
Kristiansand
Handelshøyskolen ved UiA