DAT101-G Programmering grunnkurs og DAT110-G Webpublisering eller tilsvarende
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studenten
- Kunne planlegge og implementere webbaserte klientapplikasjoner.
- Ha kjennskap til teknikker og prinsipper for å lage klientapplikasjoner for mobile plattformer.
- Være i stand til å gjennomføre et applikasjonsutviklingsprosjekt med problemanalyse og løsning, samt skrive rapport.
Innhold
Klientprogrammering med CSS/HTML/JavaScript, design av brukergrensesnitt og interaksjon, datautveksling og serverkommunikasjon.
Undervisnings- og læringsformer
Første del av emnet består av forelesninger og øvinger på lab. Siste del består av prosjektarbeid i grupper med veiledning på lab.
Forventet arbeidsomfang i emnet er ca. 270 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Obligatoriske øvingsoppgaver må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Oversikt over obligatoriske øvingsoppgaver gis ved semesterstart.
Eksamen
Prosjektarbeid utført enkeltvis eller i grupper teller 70% av sluttkarakteren. Muntlig presentasjon/høring teller 30%. Gradert karakter. Individuell karakter. Nærmere informasjon om krav til prosjektarbeid gis i Canvas ved semesterstart.
Studentevaluering
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1.