Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.
Det anbefales gode kunnskaper i engelsk.
Etter fullført emne skal studenten
I forbindelse med masteroppgaven skal studenten gjennomføre et selvstendig analysearbeid som gjerne er tett knyttet opp til et prosjekt i sin egen bedrift.
Emnet inneholder en obligatorisk metodedel hvor masteroppgavens problemstilling, ulike metoder for undersøkelser og analyse av data inngår.
I masteroppgaven kan studentene selv samle inn data, eller benytte seg av allerede eksisterende datakilder. Masteroppgaven må inneholde problemstilling, relevant teori, grundig metoderedegjørelse og metodediskusjon, en bearbeidet empirisk analyse og drøfting av resultater og implikasjoner.
Masteroppgaven gjennomføres over to semestre. Alle studenter skal ha veiledning før masteroppgave leveres til sensur. De obligatoriske emnene i masterprogrammet skal normalt være gjennomført før man kan få veiledning i forbindelse med masteroppgaven.
Et metodeseminar inngår med en tre-dages samling og individuell veiledning.
Metodeseminarets hovedinnhold er knyttet til problemstilling, innhold, disposisjon, litteratursøk og -bruk, ulike metoder for undersøkelser og analyse av data, samt fordeler og ulemper med slike metoder.
Totalt arbeidsomfang for emnet er 810 timer. Nettstøttet undervisning i Canvas.
Arbeidskravet inkluderer presentasjon av en prosjektskisse for masteroppgaven og innlevering av et individuelt refleksjonsnotat. Du kan velge å gjøre prosjektskissepresentasjonen enten individuelt eller i en gruppe på maks tre personer. Se Canvas for detaljer
Masteroppgaven teller 100%. Bokstavkarakterer.
Masteroppgaven kan skrives alene eller av en mindre gruppe studenter (inntil 3 personer). Ved gruppeinnlevering vurderes besvarelsen samlet.
2 semester
30
Vår, Høst
Kristiansand
Handelshøyskolen ved UiA