Gå til hovedinnhold

Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.

Her finner du våre nye nettsider

0
Hopp til hovedinnhold

Elisabeth er en doktorgradsstipendiat ved institutt for IKT ved Universitetet i Agder, hvor hun dedikerer sin forskning til å utforske krysningspunktet mellom akademia og spill. Hennes arbeid tar sikte på å bekjempe akademisk utenforskap og fremme engasjement gjennom spillbaserte opplevelser. Med en mangfoldig bakgrunn bringer Elisabeth verdifulle perspektiver til sin forskning:

  • IT-bransjen: Elisabeth har en solid forankring i IT-bransjen, hvor hun fortsatt innehar en rolle. Denne praktiske erfaringen informerer hennes akademiske streben.
  • Prosjektledelse innen IT: Elisabeths betydelige erfaring med prosjektledelse gir henne organisatoriske ferdigheter som er avgjørende for vellykkede forskningsprosjekter.
  • Musikkbransjen: Utover teknologi legger Elisabeths bakgrunn fra lyd- og musikkbransjen til en kreativ dimensjon i hennes arbeid.

Forskningsinteresser: Elisabeths lidenskap ligger ved krysningen av teknologi og menneskelige opplevelser. Hennes hovedforskningsinteresser inkluderer:

  • Gaming
  • Academic Esports
  • Gamification
  • Information Security
  • Digital Forensics
  • Audio Forensics
  • Audio engineering

Utvalgte publikasjoner

Carthy, L., Øvensen, E., Little, R., Sutherland, I. and Read, H., 2018, June. Committing the perfect crime: A teaching perspective. In Proceedings of the European Conference on Information Warfare and Security, ECCWS (pp. 87-95).

Vitenskapelige publikasjoner

  • Øvensen, Elisabeth Cederberg; Scholz, Tobias Michael; Andersen, Rune; Prinz, Andreas (2024). DEFINING A GAMEFUL EXPERIENCE IN A LEARNING ENVIRONMENT. 16th International Conference on Education and New Learning Technologies. ISBN: 978-84-09-62938-1. International Academy of Technology, Education and Development. s 3824 - 3834.

Sist endret: 1.03.2024 17:03