Udannet sykepleier ved Haugesund Sjukepleierhøgskole (1990) med videreutdanning i operasjonssykepleie ved Haukeland Sykehus (2000). Master i Helsefag ved Universitetet i Agder (2012) og Praktisk Pedagogisk utdanning ved Universitetet i Agder (2014). Videre doktorgrad i bruk av interprofesjonell simulerings- basert læring brukt i utdanning av operasjonssykepleiestudenter fra Universitetet i Agder 2023.
Hovedsakelig klinisk erfaring i fra operasjonsavdelingen ved Sørlandet Sykehus Kristiansand (2001-2011) og som høgskolelektor i videreutdanning av operasjonssykepleiere ved Lovisenberg Diakonale Høgskole (2015-2018). Videre universitetslektor ved Universitetet i (Agder 2018-2023.)
Operasjonssykepleie og simulering som læringsmetode
Kaldheim, H.K.A., Slettebø, Å. (2016). Respecting as a basic teamwork process in the operating theatre; A qualitative study of theatre nurses who work in interdisciplinary surgical teams of what they see as important factors in this collaboration. Nordisk sygeplejeforskning, 6, 49-64. doi:10.18261/issn.1892-2686-2016-01-05
Kaldheim, H.K.A., Bergland, Å., Ølnes,M.A., Hofsø,K., Dihle,A., Creutzfeldt,J., Zhang,C., Simen Alexander Steindal, S.A. (2019). Use of simulation-based learning among perioperative nurses and students: A scoping review. Nurse Education Today,73, 31-37. doi:10.1016/j.nedt.2018.09.013
Kaldheim, H.K.A., Fossum, M., Munday, J., Johnsen, K.M.F., Slettebø, Å. (2020). A qualitative study of perioperative nursing students' experience of interprofessional simulation-based learning. Journal of Clinical Nursing, 30, 174-187. doi: 10.1111/jocn.15535
Kaldheim, H.K.A., Fossum, M., Munday, J.,Creutzfeldt, J., Slettebø, Å. (2021). Use of interprofessional simulation-based learning to develop perioperative nursing students' self-efficacy in responding to acute situations. International Journal of Educational Research, 109,101801. doi:10.1016/j.ijer.2021.101801
Sist endret: 12.06.2023 14:06