Førsteamanuensis (Ph.d.) i spesialpedagogikk ved Institutt for pedagogikk. Hennes doktoravhandling har tittelen Medvirkning i møter om individuell opplæringsplan fra elever med lærevansker: En kvalitativ intervjustudie (https://hdl.handle.net/11250/2712369).
Deltaker i forskningsprosjektet SpedAims Kohort, som er finansiert av Norges forskningsråd.
Underviser i spesialpedagogikk på bachelor- og masternivå både på profesjons- og disiplinutdanningene.
Vinner av Agder Vitenskapsakademis forskningspris til yngre forskere (2022) ( https://www.agdervitenskapsakademi.no/prisvinnere-2022-janaina-hartvet-lie-7898a.html )
Underviser i spesialpedagogikk på disiplin- og profesjonsutdanningen.
2021 - d.d. Universitetet i Agder, Kristiansand. Førsteamanuensis i spesialpedagogikk.
2020 - 1.9. 2021. Universitetet i Agder, Kristiansand. Universitetslektor i spesialpedagogikk.
2017 - 2019 Universitetet i Agder, Kristiansand. Doktorgradsstipendiat i spesialpedagogikk.
2016 august - desember. Universitetet i Agder, Kristiansand. Universitetslektor i pedagogikk.
Spesialpedagogikk
Pedagogikk
Utdanningsrett
Barns rettigheter (medvirkning, medbestemmelse, rett til å bli hørt etc)
SpedAims Kohort: https://www.uv.uio.no/spedaims/vi-forsker-pa/spedaims-kohort/
Fagfornyelsen: Demokrati og medborgerskap.
Lie, H., J. & Borgaas, K. U. (2023). Barnet mitt har vedtak, men får ikke spesialundervisning. Pokcast Det virker! - en podkast om spesialpedagogikk, Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (SpedAims), 09.03.2023. Lenke
Medvirkning i skolen – hvorfor og hvordan? Kurs under Sørlandsk lærerstevne (2022) sammen med Lise Barsøe og Ina Jagtøien ( https://sorlandsk.no/medvirkning-i-skolen-hvorfor-og-hvordan/ )
Lie, Hartveit Janaina (2019). Pupils with Special Educational Needs and Their Parents’ Perceptions of the Dialogue in Individual Subject Curriculum Meetings (Poster NERA 2019)
Sist endret: 9.03.2023 17:03