Kontor:
51109 ( Universitetsveien 51, Kristiansand )

Fagkoordinator for engelsk i grunnskolelærerutdanning.

Member of:

• ISLE – The International Society for the Linguistics of English
  • LCA – Learner Corpus Association

Undervisning

Aktuelle kurs:

Engelsk språkkunnskap og didaktikk 1 (GLU 1-7, 5-10)

Engelsk språk og læring (GLU master, 5-10)

Varierte undervisnings- og læringsmetoder i engelskklasserommet (GLU master, 5-10)

Vitenskapsteori og metode for den forskende lærer, engelsk (GLU master, 5-10)

Før:

Engelsk grammatikk (Oversetting og interkulturell kommunikajson)

Engelsk grammatikk (BA i engelsk)

Engelsk morfologi (BA i engelsk)

Faglige interesser

• språktilegnelse
  • språklæring
  • flerspråklighet
  • kodeveksling og kodeblanding
  • spillbassert læring

Prosjekter

GAME prosjekt:

Games and Active learning Methods in Education

Erasmus+ finansiert prosjekt i samarbeid med Philipps Universitet i Marburg, Tyskland og Comenius Universitet i Bratislava, Slovakia.

Utvikling og bruk av spill som fremmer grunnleggende og fagspesifikke ferdigheter hos nye studenter (onboarding).

TRAWL prosjekt:

Tracking Written Learner Language: Development of L2 writing in the Norwegian school system

Læringsspill som verktøy i utdanning

Utvikling og bruk av læringsspill som lærings- og evalueringsverktøy i utdanning

PhD-prosjekt:

I JUST DOESN’T KNOW

An investigation of agreement errors in high school students’ texts: Causes and remedies

Vitenskapelige publikasjoner

• Garshol, Lenka; Føreland, Line Reichelt (2024). Gaming in the English Classroom. Current issues in English Teaching. ISBN: 9788245047189. Fagbokforlaget. s 95 - 114.
  • Garshol, Lenka; Erdmann, Susan Lynn (2024). Reflektert bruk av digitale verktøy. Lærerstudentenes tanker. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget.
  • Garshol, Lenka (2019). Input vs. intake in formative assessment and explicit grammar teaching Do the students understand what we are talking about?. Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM). ISSN: 1894-2245. 7 (1). s 67 - 83. doi:10.46364/njmlm.v7i1.529.
  • Garshol, Lenka (2019). We agreed to disagree: Agreement in L2 English written by young Norwegian learners. Widening the Scope of Learner Corpus Research Selected Papers from the Fourth Learner Corpus Research Conference. ISBN: 9782875588685. Presses universitaires de Louvain. Section 3. Analysis of learner data of young learners. s 237 - 252.
  • Føreland, Line Reichelt; Garshol, Lenka (2023). Å spille seg til kunnskap om bærekraftig utvikling i språkfag.
  • Klockmann, Heidi Elizabeth; Garshol, Lenka (2023). Agreement errors in Norwegian L1, English L2 pseudopartitives.
  • Garshol, Lenka (2022). Developmental trajectories of subject-verb agreement errors in English written by Norwegian learners.
  • Garshol, Lenka (2022). Learning games as tools for learning and assessment in higher education.

Sist endret: 21.08.2022 23:08