Hvordan fungerer profesjonsfelleskapet hos oss – samarbeid/kultur for deling og tid til profesjonsfaglig utvikling, fra ledelse?
Hva ser vi på som nytt, og hva er «gammelt nytt»?
a) Hvordan synliggjør vi: motoriske, praktiske, kognitive, sosiale, kreative og språklige ferdigheter og klarer vi å formidle nytteverdi i utenforliggende kontekst – ref. Evensen (2020)?
b) Har vi felles forståelse av innholdet i kompetansebegrepet - spesielt for kroppsøving? Se Udirs nettsider
a) Jobber vi med kompetansemål isolert, eller ser vi det i sammenheng med andre sentrale elementer?
b) Hva med verbene i kompetansemålene – legger disse noen føringer ift. tolkning av kompetansemål?
a) Har vi tradisjon for dybdelæring, eller overflatelæring?
b) Hva legger vi i begrepet «kroppslig læring»?
a) Jobber vi systematisk med tverrfaglige tema når vi planlegger kroppsøving/idrettsfag?
b) Er det samarbeid på tvers av fagene på vår skole?
a) Har vi felles forståelse av innhold i kjerneelementene?
b) Er vi enige om hva vi legger i begrepet «bevegelsesaktiviteter»?
a) Har vi felles forståelse av hvilke elementer innsatsbegrepet inneholder?
b) Hvordan innlemmer vi innsatsbegrepet i den daglige undervisningen?