Er vi kjent med gjeldende lover og forskrifter – hvor de står og hva som omtales?
Hvordan gjør vi det hos oss – underveisvurdering/VFL – er vi samstemte?
a) Hvordan synliggjør vi / konkretiserer vi innholdet i kompetansemål for faget – hvordan kommer dette til uttrykk i hverdagen, overfor elevene?
b) Hvordan ser vi på det «fysiske elementet» i kompetansebegrepet ift. vurdering?
a) Hvordan jobber vi med Kjerneelementene i vurderingsarbeidet?
b) Hvordan jobber vi med Tverrfaglige tema i vurderingsarbeidet?
c) Hvordan jobber vi med Grunnleggende ferdigheter i vurderingsarbeidet?
a) Hvordan vurderer vi innsats her hos oss?
b) Vekter vi innsats – eventuelt hvor mye skal elementet telle – og i forhold til hva
a) Hvordan jobber vi med utvalget av aktiviteter ift. kompetansemål - for å muliggjøre/sikre kompetanseoppnåelse?
b) Hva med aktivitetsutvalg og variasjon?
a) Er vi kjent med den «fagspesifikke støtten» til underveis- og sluttvurdering, etter alle trinn?
a) Konkretiserer vi kompetansemålene gjennom læringsmål og vurderingskriterier?
b) Er elevene kjent med læringsmål og vurderingskriterier?
c) Er elevene delaktige (medbestemmelse) i utviklingen av noen av læringsmålene – der det er naturlig?
d) Når tenker vi det er naturlig, at elevene er med å utarbeide læringsmål/vurderingskriterier?
a) Har vi en «gjennomsiktig» vurderingspraksis her hos oss?
b) Vurderer vi det som vurderes skal – f.eks. når det kommer til kompetansemål?
c) Gjør vi ting likt her på skolen – ulike aspekter i vurderingspraksis forståes/vurderes likt?